nawigacja 

Przez długi czas multimedia samochodowe ograniczały się do zastosowań jedynie w wysokiej klasy samochodach, limuzynach oraz pojazdach rekreacyjnych. Projekt oglądania filmów czy też grania w gry w samochodzie trafił do kluczowego nurtu zainteresowania na globie dopiero w późnych lat 90-tych i wczesnych XXI wieku, a nawet wówczas multimedia automobilowe były w dużej mierze ograniczone do kosztownych jednostek wideo oraz nieporęcznych magnetowidów lub dużych systemów DVD.

Radio samochodowe z carplay

Multimedia do samochodu: co się dzieje dziś?
Obecnie multimedialne dyspozycje są dostępne dla wszystkich kierowców, co jest widoczne w bogatych w funkcje wozach. Odpowiednio to, nie ma prawie jakichkolwiek limitów co do sposobu konfigurowania samochodowego systemu multimedialnego, a jedyną miarodajną kwestią jest to, że potrzebujesz również komponentu audio, jak i wideo.

Są dziesiątki przeróżnych sprzętów i oprzyrządowania i wszystkie muszą ze sobą współdziałać w samochodowych multimediach. Z reguły umieszcza się je w ramach trzech bazowych kategorii:

•    sprzęt audio
•    sprzęt wideo
•    źródła mediów

Część audio automobilowego systemu multimedialnego najczęściej składa się z istniejącego systemu dźwiękowego, choć są pewne różnice. Niektóre z komponentów audio, które z reguły znajdują się w samochodowych systemach multimedialnych, obejmują:

•    jednostkę główną
•    głośniki
•    procesor dźwięku
•    słuchawki

Słuchawki można odszukać już w przeciętnych automobilowych systemach audio, jednak są one znacznie częściej wykorzystane w połączeniu z multimedialnymi wozami. Przewodowe słuchawki wymagają gniazda słuchawkowego w jednostce głównej, odtwarzaczu wideo bądź też w innym miejscu, natomiast słuchawki bezprzewodowe mogą wykorzystywać sygnały podczerwieni lub RF.

Większość innych składników audio jest nadzwyczaj podobna do tych w stereotypowych samochodowych systemach audio, z kilkoma odstępstwami, takimi jak jednostka główna. Podczas kiedy w konfiguracji multimedialnej wolno używać sztampowego radia samochodowego, jednostki z głowicami wideo są o wiele przyzwoiciej zaadaptowane do celu.

Jak wybrać?
To przede wszystkim powinno być przemyślane już na poziomie wybierania auta. Jeżeli natomiast zabieramy się za wyposażenie już w następnej kolejności przede wszystkim musimy wziąć pod szczególną uwagę czynniki takie jak: budżet, wykorzystanie, częstotliwość użytkowania. Całe szczęście dzisiejsze marki dają nam do dyspozycji całościowe rozwiązania, a sprzedawcy systemów multimedialnych do aut są niezmiennie gotowi do pomocy w wyborze tego najbardziej właściwego. Należałoby niemniej jednak uprzednio samemu zrobić rozeznanie w opcjach oraz cenach na rynku, by nie dać się naciągnąć.